We maken haalbare afspraken. Lukt het je niet om een afspraak na te komen? Of voel je je toch niet prettig bij deze afspraak? Bespreek het met elkaar. We spreken collega’s erop aan als we zien dat deze de afspraak niet kan nakomen. Samen gaan we na welke oplossingen er zijn. Zo helpen we elkaar verder.
Houd je digitale agenda bij en stel je status in het telefoonsysteem in. In je profiel op JIP en/of je digitale e-mailhandtekening kun je laten zien wanneer je bereikbaar bent. Bijvoorbeeld door aan te geven op welke dagen je werkt.
We denken na over hoe we ons werk opslaan. We archiveren onze documenten op een logische manier. Zo kunnen collega’s werk overnemen bij vakantie, ziekte of als iemand Naktuinbouw verlaat.
De meeste van ons hebben een vaste werkplek. Ben je niet aanwezig? Zorg dan dat anderen op jouw werkplek terecht kunnen. Laat geen vertrouwelijke informatie achter en houd je bureau schoon en opgeruimd.
Van eigendommen van collega’s en externen blijven we af. Onder eigendommen van externen denken we aan stoffelijk materiaal (plantmateriaal en ook DNA), intellectueel eigendom en bedrijfsgeheimen.
Medewerkers die nieuw in dienst komen, melden nevenactiviteiten bij team P&O. Krijg je gedurende je loopbaan bij Naktuinbouw nevenactiviteiten (erbij)? Wees je ervan bewust dat een nevenactiviteit effect kan hebben op jouw werk of op Naktuinbouw. Bespreek je nevenactiviteit daarom met je leidinggevende en meld het bij team P&O.
Naktuinbouw gebruikt alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie